Wednesday, August 27, 2014

Student - stub društva!

Prestanite zaobilaziti istinu, ma kakav eufemizam, prestanite lagati. Prestanite LAGATI! Prestanite lagati NAS!

Koliko puta ste se pokajali što ste upisali fakultet? Oh, ja nebrojeno puta. Uvijek i isključivo zbog toga što sam se osjetio prevarenim. Obmanut pred zdravim razumom i otvorenim očima, dok je umjetnost laži i prevare kosila moj razum.  Rastrzan između pomisli, da se iskrcam na Normandiju našeg birokratskog sistema, i straha da cu taj poduhvat skupo platiti, shvatao sam da dan “D” ipak još uvijek nije došao. Izgleda da sam prespavao mnogo godina, i probudio se u Orvelovoj 1984-oj.

"Moć je pokidati čovjekov um u komade i onda ga sastaviti ponovo u novom obliku koji si ti odabrao.", Džordž Orvel, 1984.

Kidaju ga bez imalo sažaljenja. Nije jedinka razumno bice, jedinka je broj, bar-kod. Nije ni bitno moze li da razmišlja kad za to nece imati šansu. Oblikuju ga ponovo uz pomoć kalupa ćutnje. Gase iskru plamena koji tek počinje da gori, strah od vatre je veći nego kod Sandora Klegejna, koji sasvim slučajno ima nadimak Pseto. Želim da se borim, ali se osjećam usamljeno. Neću da sam jurišam na vjetrenjače, nema svrhe.

Prošao sam kroz vrata te ustanove 2011. godine. Sve je bilo hladno, iako je uveliko ljeto u Podgorici pokazivalo svoju snagu. Stara zgrada, ispunjena hladnim i ispijenim licima željnim topline koja se samo naslutiti mogla, iako je bila tu na dohvatu ruke. Kako su se ređali semestri shvatao sam i zbog čega je sve to tako.

Hoće da vas pregaze, prerade i oblikuju kao da ste sirovina za proizvodnju lutaka, lutaka iskrivljenih lica. Možda oni ne žele to, ali navikli su tako. Tako je neko njih preoblikovao za svoju lutkarsku predstavu. Predstava traje i dalje, i svake godine se igra ponovo. Pitam se kako nekome ne dosadi da je gleda toliko puta.

Studentski protesti, te moje prve godine. Kao da smo zaplivali uzvodno. Normalno da sam izašao na ulicu. Galamilo se i pjevalo, tražilo se ispunjenje zahtjeva mladosti, a dobili smo kao i uvijek nove političare, izgubljen dan i prazno sjećanje na neuspjeh. Nakon toga, pa do sad - kolektivna ćutnja.

Danas sam upravo saznao da je avgustovski rok nelegalan. Svake godine Senat univerziteta donosi odluku o odobravanju istog. Uvijek je ta odluka transparentna i dostupna svima. PARADOKS. Kako na legalan način mogu donijeti odluku o odobravanju nelegalnog ispitnog roka?  Pravna država?

Nije meni tu ništa neobično, samo me izjeda činjenica da neko zbog toga ispašta. Isprovociran sam tom igrom prevara. Rekao sam prijatelju da ode tražiti pomoć kod uprave.  Ruke su im vezane kad treba braniti prava studenta. Hvala im!





Sasječen u korijenu!
Protestovao je autor ovog teksta i u srednjoj školi. Jedan jedini dan. Odustao kako bi imao sledećeg dana nešto da pojede (nagon ispred svega). Da, majka mi radi u školi, a moglo se desiti da ne radi zbog toga što joj je sin pokusao upotrijebiti mozak. Dobro, ja sam kukavica, vi biste sigurno drugačije uradili.

Veliki brat te gleda!
Zamislite našu državu baš kao tu kuću Velikog brata. Jedan “gospodar lutaka” koji sve vidi i vuče sve konce. Sada kad ste sve to zamislili, otvorite oči i vidite da nema razlike. Ako mislite da nije tako - Obey your master!

Iza prozora nemirnog sna,
Osjećam njihove sjene,
Gledam kako kroz zidove plešu...

Hvala vam za svu mržnju i gorčinu koju ste u meni izazvali. Hvala vam za svaki moj nervozan dan i za svaku moju izgovorenu psovku. Hvala vam za pokušaj krađe mojih snova. Hvala vam za zapušena usta. Hvala vam za vezane ruke. Hvala vam za nelegalnu legalnost.
Hvala vam sto nikad neću biti kao VI!


No comments:

Post a Comment